Kandiderar, kandiderar inte…


Med Sören Wibe i leken för Junilistan kan det vara intressant att göra en avstämning vilka som kandiderar eller inte. Eftersom jag varit i Bryssel där alla gillar att prata, tycka och spekulera tänkte jag göra ett par sådana inlägg. Dagens handlar om vilka parlamentariker som kandiderar 2009 och vilka som inte gör det.

Om jag har fel eller om någon vet något mer så räknar jag med att få er bloggläsares hjälp!

Kandiderar inte:

Charlotte Cederschiöld, (m)

Lars Wohlin (kd)

Anders Wijkman (kd)

Jan Andersson (s)

Nils Lundgren (jl)

Kommer att kandidera (som jag känner till/har uppfattat tidigare rapportering):

Christofer Fjellner (m)

Gunnar Hökmark (m)

Anna Hedh (s)

Åsa Westlund (s)

Eva-Britt Svensson (v),

Kommentar: Eva-Britt funderade på att inte kandidera och har tidigare uppgett att en period får räcka, men har nu bestämt sig för att söka förnyat förtroende.

Lena Ek (c)

 

Okänt för mig/Oklart

Olle Schmidt (fp)

Inger Segelström (s)

Göran Färm (s)

Anna Ibrisagic (m)

Hélène Goudin (jl)

Carl Schlyter (mp)

Maria Carlshamre (fi)

Olle Schmidt (fp)

Jens Holm (v)

Kommentar: Här tror jag att de flesta kommer att återfinnas på en valsedel.

(PO)

2 thoughts on “Kandiderar, kandiderar inte…

  1. Om inte jag missat något stort så är väl Inger Segelström fortfarande Socialdemokrat? 😉

  2. Rodnaden stiger på kinderna. När TYRKFLESNISSE är i farten kan allt hända. Korrigerat och rättat.

Kommentarer inaktiverade.