Passa er så att Voteman inte tar er…


Blott Danmark danska filmer har till sina förstagångsväljare…

Filmen är officiell och utlagd av det danska Folketingets EU-upplysning, jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Riksdagens EU-upplysning skulle kunna göra en sådan film.

Fler kommentarer överflödiga.

UPPDATERING 13:e maj kl 10:15:

Voteman blev för mycket. Kritiken blev stor mot filmen, även i Danmark, så nu har Folketinget dragit tillbaka videon som alltså låg på hemsidan och var postad på den officiella Youtubekanalen. Länkningen ovan är alltså inte längre till det officiella kontot.

Folketinget lovar nu att visa bättre omdöme i framtiden:  Folketinget som institution i fremtiden skal vise større varsomhed med, hvad vi lægger navn ti”, säger Mogens Lykketoft (S) till BNB.

UPPDATERING 13:e maj kl 12:19

Prislappen för filmen låg på 200 000 danska kronor.

UPPDATERING: 20 maj kl 22:14

Olika versioner av filmen plockas bort på tuben, men jag försöker uppdatera. Ser du rutan är tom däruppe, släng iväg ett mejl på eubloggen@yahoo.se så försöker jag leta rätt på det igen.

(PO)

 

 

One thought on “Passa er så att Voteman inte tar er…

  1. Pingback: Stark film om att rösta | Eubloggen

Kommentarer inaktiverade.